ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا تا شب عید | بازار طلا در گرو قیمت دلار

  • کد خبر: ۵۸۵۵۴
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
پیش‌بینی قیمت سکه و طلا تا شب عید | بازار طلا در گرو قیمت دلار
قیمت طلا هشت درصد و قیمت سکه ۱۲ درصد در هفته گذشته گران شدند. آیا روند قیمت‌ها در این بازار‌ها تا شب عید تغییری نخواهد کرد؟ علت اصلی افزایش قیمت طلا چیست و چقدر ممکن است این دوره نوسانی پایدار بماند؟

به گزارش شهرآرانیوز، با نوسانات اخیر در بازار طلا، قیمت طلا مجددا به کانال ۱٫۱ میلیون تومانی وارد شده و قیمت سکه جدید نیز در آستانه ۱۲ میلیون تومانی شدن است. در مجموع طی هفته گذشته قیمت طلا هشت درصد و قیمت سکه ۱۲ درصد گران شدند. علت چیست؟

 

از نگاه خیلی از فعالان بازار مهمترین عامل نوسان هفته گذشته بازار طلا، نوسان قیمت دلار بود. قیمت دلار ناشی از افزایش نااطمینانی‌های سیاسی در هفته گذشته چهار درصد گران شد و همین نوسان به بازار طلا به شکل گسترده‌تری سرایت کرد.

 

این درحالیست که قیمت جهانی طلا روندی نزولی را در پیش گرفته و از سوی دیگر به نظر می‌رسد با آغاز واکسیناسیون کرونا، کاهش نااطمینانی ناشی از کرونا تنها در بازار جهانی اثر خود را گذاشته و تغییرات دلار مانع اثرپذیری بازار داخلی طلا از واکسیناسیون کرونا شده است.

 

اما آیا روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تا شب عید تغییری نخواهد کرد و چقدر ممکن است این دوره نوسانی پایدار بماند؟

 

نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا معتقد است چنانچه بازار ارز آرامش داشته باشد و انس جهانی طلا هم تغییر نکند، قیمت طلا و سکه تغییری نخواهد کرد.

 

اما از سوی دیگر با نزدیک شدن به ایام شب عید تقاضای خرید طلا و سکه نیز مثل سال‌های گذشته ممکن است افزایش یابد. با این حال سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران اعتقاد دارد که مردم پول برای خرید طلا ندارند و این روز‌ها تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه بیشتر شده است.

 

با این روند به نظر می‌رسد حتی قیمت ۱۱٫۹ میلیون تومانی هر قطعه سکه تمام بهار آزادی و قیمت یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومانی هر گرم طلا چندان پایدار نباشد و بازار طلا آبستن نوساناتی در آینده است.

 

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز نیز درباره وضعیت احتمالی روز‌های آینده قیمت دلار گفته است: بازار تابع اخبار است و قابل پیش‌بینی نیست. با این حال بعید می‌دانم قیمت دلار کاهش یابد. البته ممکن است قیمت دلار چند روزی افت کند، اما روند کاهشی ماندگار نیست. البته احتمالا با شدت چند روز اخیر هم بالا نرود.

 

اگر چنین وضعیتی برای بازار ارز رخ دهد در ایام شب عید نیز احتمالا همچنان طلا و سکه روز‌های بدون نوسانی نخواهند داشت.

منبع: تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->